راهکارهای فروش بیشتر بیمه در ایران قسمت دوم

راهکارهای فروش بیشتر بیمه در ایران قسمت دوم

در مقاله قبلی ۶ راهکار کاربردی در فروش بیمه به شما معرفی شد در این مقاله قصد داریم در رابطه با راهکارهای دیگه با همدیگه صحبت کنیم اما قبل از اون راهکارهای مقاله قبلی رو باهم  یه مروری می‌کنیم.

احساسات مشتری را نشانه بگیرید یکی از بهترین تکنیک‌های افزایش فروش بیمه در گیر کردن احساسات مشتری برای تصمیم گیری خرید بیمه محسوب می‌شود.

بخش دوم منفعت حاصل از خرید افزایش فروش بیمه مساوی با ایجاد منفعت برای مشتری بخش سوم احساس امنیت در خرید یعنی اینکه فرد بدون قبل از اون افراد زیادی این تصمیم رو گرفتند و رضایت کامل دارند. راهکار دیگه هدیه دادند یا ارزش اضافیه ایجاد مشتریان وفادار با دادن منفعت بیشتر و ارزش گذاری مشتریان قدیم طوری که مشتری شما از یک مشتری عادی به یک مشتری سینه چاک تبدیل بشه و همیشه اسم شما رو به دوستان خودش معرفی کنند.

در رابطه با ارجاعی گرفتن از مشتریان راضی هم صحبت کردیم اگر این اتفاق به صورت منظم در روزها و ماههای پشت سر هم بیفته شما از هر مشتری می تونید دها مشتری بلقوه دیگه از ایشان بگیرید تازه این افراد رو کسی به شما معرفی کرده که قبلاً از شما بیمه خریده و از شما در حضور افراد جدید تعریف و تمجید میکنه.

از تخفیف دادن گفتیم که منظورمون کارمزد بخشی نیست و قصد داریم به مشتری‌ها هزینه تبلیغات هدیه تقدیم کنیم اینطوری مشتری‌ها هم از ما بیمه جدید می‌خرند و ما را به دوستان خودشون معرفی می‌کنند.

حالا بریم سراغ دیگر راهکارهایی که در این مقاله می‌خواهیم بهش اشاره کنیم.

ارسال پیامک یا ایمیل

با داشتن  CRM قوی میتوان روز تولد یادآوری اقساط و یا اطلاع رسانی‌های بیمه را به مشتریان خود پیامک یا ایمیل کنید.علم ایمیل مارکتینگ رو یاد بگیرید تا بتوانید همیشه با مشتریان خود در ارتباط باشید ارسال منظم و با فاصله  چند هفته ای میتونه یادآوری پوشش‌های بیمه که مشتری انجام داده باشه اینطوری مشتری همیشه میدونه برای چی داره پول یا حق بیمه پرداخت میکنه بارها شده مشتریان با من تماس گرفتند و گفتن: یه پیامک برام اومده که من میتونم هزینه پزشکی بر اثر حادثه هم استفاده کنم واقعاً این اتفاق میفته!!!؟؟ آقای طاهری بهم پیام دادند که میتونم از بیمه نامه وام بگیرم این پوشش هم بود؟؟!!!

ببینین من جزو نماینده هایی هستم که همیشه پوشش‌ها را به صورت کامل به مشتریان خودم توضیح میدم اما این پوشش‌ها به دلتیل مختلف از ذهن ۹۹ درصد افراد خارج میشه و پیامک‌هایی که براشون ارسال میشه مجدد به آنها یادآوری می کنه که شما بیمه عمر تهیه کردید که هزینه پزشکی بر اثر حادثه داره بیماری‌های خاص داره میتونید  وام هم بگیرید اگر از کار افتاده شدین  بیمه قابل استفاده است و…

استفاده از آمار معتبر و جذاب

شنیدن این جمله که شرکت‌های بیمه در سال ۱۴۰۰ ساعتی ۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردن چه حسی در شما ایجاد میکنه این آمار رو میتونید در سالنامه آماری بیمه مطالعه کنید مشتریان خود را در جریان آمارهای رسمی بیمه مرکزی که هر ساله اعلام میشه قرار بدید میزان رضایتمندی بیمه گذاران عوامل مختلفی که اعلام میشه بهترین ابزار تبلیغاتی شما هستند استفاده از تبلیغات خلاقانه تاثیر چشمگیری در جذب مشتریان بیشتر داره مشتری‌ها تبلیغات خلاقانه را دوست دارند و شاید برای دیگران ارسال کنند.

استفاده از فضای مجازی

یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی که میتونید با مشتریان خودتون در ارتباط باشید اینستاگرام و تلگرام این دو اپلیکیشن با وجود تحریم‌ها و فیلترینگ همچنان در میان افراد جامعه محبوبیت زیادی دارند و بستر مناسبی برای افزایش فروش در بیمه محسوب می‌شوند تبلیغاتی که قبلاً در رابطه باهاش صحبت کردیم رو اگر به صورت تولید محتوا در پیج خودتون بذارید و از مشتریانتون درخواست کنید این مطالب  رو برای دیگران ارسال کنند روزبه‌روز مخاطبین پیج شما بیشتر خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم مانند یک بلاگر از فعالیت‌های روزانه خودتون استوری بزارید در میان استوری‌ها خدمات بیمه ای تون رو معرفی کنید از خدماتی که به مردم می‌دهید استوری و پست تهیه کنید اجازه بدهید مردم ببینند و مشتریان‌تان متوجه بشوند که شما فعال و پویا حامی و حمایت کننده مردم هستید و روز به روز در این کسب و کار در حال رشد هستید  تو دوره زمونه ای که بازاریاب‌های بیمه تعدادشون زیاده نماینده ای که هر روز فعالیت داره  به چشم مردم معتبرتر و قابل اعتماد تر است. تو پیجتون مسابقه برگزار کنید و از مخاطبین خود درخواست کنین دیگران رو به  این مسابقه دعوت کنند، جایزه‌های خوبی هم در نظر بگیرید این هزینه تبلیغات شماست ما باید برای کارمون هزینه کنیم.

سبد کامل بیمه ای

مشتریانتان باید در سبد بیمه ای شما محاصره شودند.

وقتی شخصی به شما اعتماد کرد دلیلی ندارد در یک شاخه بیمه‌ای با شما همراه شود ما باید تمام نیازهای مشتری خود را برآورده کنیم اگر شخصی از ما بیمه عمر تهیه کرد بیمه خودرو بیمه آتش سوزی بیمه مسئولیت‌های اجتماعی و دیگر بیمه‌های مورد نیاز بیمه شده خود را پیدا کنید و نیاز اون فرد رو برطرف کنید.

مشتریان قدیمی

در CRM مجموعه خود مشتریان فعال و مشتریان لیست فعلاً نداشته باشید حالا این دو گروه هر دو بازار هدف ما هستند اگر مشتری دارید که خیلی وقته ازش خبر ندارید توسط CRM با او در تماس باشید حتماً تماس‌های قبلی رو یادداشت کرده باشین تا بتونین ارتباط خوبی با مشتری خودتون بگیرید مشتریان لیست فعلاً نه افرادی هستند که ممکنه امروز ازشون جواب بله بگیرید اما در نظر داشته باشید در این تماس پیشنهاد جدید و جذابی ارائه کنید.

دیالوگ پلن

داشتن دیالوگ پلن قبل از هر مذاکره برای اقشار مختلف جامعه بسیار ضروریه ما با هر قشری که طرف حساب هستیم باید دغدغه‌ها نیازها و نگرانی‌های این قشر از جامعه رو بدونیم تا بتونیم سوال های احتمالی رو پاسخ بدیم و نیاز این قشر از جامعه رو به خوبی برطرف کنیم اقشار مختلف مثل گروه کارمندان گروه کسبه که خودش چندین نوع کسب و کار میتونه باشه ورزشکاران هنرمندان و دیگر اقشار جامعه مانند فرهنگیان افراد نظامی که هر کدوم دغدغه‌ها نیازها و نگرانی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند پس برای هر کدام سوال های احتمالی را یادداشت کنید و پاسخ این سوال ها را از قبل بدونید اینگونه مشتری هم به شما اعتماد می‌کند و ضریب تبدیل شما بسیار بالا می‌رود.

در مقاله بعدی به ادامه راهکارهای کاربردی می‌پردازیم منتظر قسمت سوم باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *