راهکارهای کاربردی فروش بیمه در ایران
یکی از بزرگترین دغدغه های نمایندگان بیمه در تمام سال های فعالیت افزایش فروش و ایجاد درآمد بوده و هست اما هر چی وضعیت اقتصادی نابسامان تر این استرس بزرگتر هم میشود امروز قصد دارم بیشتر در رابطه با راهکارهای فروش بیمه با هم صحبت کنیم راهکارهایی که باعث میشه با برنامه ریزی منظم درآمد ما هم افزایش پیدا کنه و حال خوبی رو تجربه کنیم با فروش بالا و خدمتی که به مردم ارائه می دهیم
در این مقاله تکنیک هایی رو براتون قرار دادیم که بتونید درآمد را افزایش بدید این تکنیک ها ایرانیزه شده است و کاملاً با شرایط ایران تطبیق داده شده در این تکنیک ها نکات روانشناسی گنجانده شده که میتونه بسیار تاثیر گذار باشه. احساسات مشتری را نشانه بگیر
۱. احساسات مشتری را نشانه بگیرید
یکی از بهترین تکنیک های افزایش فروش بیمه درگیر کردن احساسات مشتری برای تصمیم گیری خرید بیمه محسوب میشه احساساتی مثل ترس غرور شرم و حتی عشق و علاقه میتونه برای فروش محرک قدرتمندی باشه به عنوان مثال عشق به خانواده و از خودگذشتگی میتونه تو انجام بیمه عمر برای سرپرست خانواده و تاثیر گذار باشه البته اگر قبل از معرفی بیمه نیازسنجی شده باشه و شما بدونید که این فرد عاشق خانواده خودش هست مسئله اینجاست ترس از دست دادن دو و نیم برابر لذت به دست آوردن تاثیر گذاره پس به مشتریتون یادآوری کنید اگر این گزینه رو یعنی خرید بیمه رو از شما امروز ناپذیره ممکنه فردا ضرر بزرگی بود نکنه مثال آقای مشتری میدونید که هرچی به سن ما اضافه میشه هزینه های بیمه گری ما بالا میره و باعث ضرر ما میشه پس بهترین زمان انجام این بیمه کی هست؟ درسته همین الان
۲. منفعت حاصل از خرید
یکی از راهکارهای افزایش فروش بیمه ایجاد منفعت است تهیه بیمه برای مشتری به جای توضیح بیمه به روش سنتی یعنی اینکه بیمه نامه پوشش حوادث داشته باشه یا بیماری های خاص برای مشتری قابل لمس ونه ارزش آنچنانی داره اما منفعت حاصل از تهیه بیمه حادثه یا از کار افتادگی یا بیماری های خاص باعث میشه مشتری نفع خودش رو در خرید بیمه نامه متوجه بشه و حالا تصمیم به خرید بگیره.
۳. احساس امنیت در خرید
در بعضی از الگوهای رفتاری الگوی رفتاری اس در روانشناسی دیسک یکی از عوامل خرید بیمه در این الگوی رفتاری بودن در میان جمع است یعنی اینکه فرد بدونه قبل از اون افراد زیادی این تصمیم رو گرفتن و با رضایت کامل بیمه شدن پس یه راهکار خیلی خوب ایجاد باشگاه مشتریان راضی هست که میتونید تو سایت خودتون اینستاگرام و یا یک کلربوک از شماره تماس ها و نام نام خانوادگی مشتریان راضی برای مخاطبین جدید مهیا کنید.
۴. هدیه دادن یا ارزش اضافه
ایجاد منفعت زیاد و ارزش دادن به مخاطبین گذشته خودتون و مشتریان وفادار تون باعث میشه اونها رو یک لول از مشتری بودن بالا ببرید و بتونیم از اون ها یک مشتری مشتری که مشتری که در غیاب شما از شما تعریف میکنه هرجا اسم بیمهای بیار نام شما رو به اطرافیان خودش معرفی میکنه این کار رو با هدیه دادن و ایجاد ارزش اضافه میتونید محقق کنید مثل تخفیف در بیمه های ثالث و بدنه انجام بیمه های آتش سوزی یا تخفیف در بیمه های عمر از خانواده اون فرد.
۵. ارجاعی گرفتن از مشتریان راضی
حالا مشتریانی که از خدمات شما و امکانات شرکت بیمه تون راضی هستند و شما با ارزش اضافه و هدیه دادن اونها رو مشتری پروپاقرص خودتون کردید میتونن اطرافیان خودشون رو با عشق و علاقه به شما معرفی کنند مثل اعضای خانواده دوست و آشنا و همکارانشون این بار شما سراغ مشتریانی می روید که قبلاً از شما شنیدند و فردی مورد اعتماد اون افراد از شما بسیار تعریف کرده نتیجه معرفی به بیمه به این افراد بسیار درخشان و سودآور است.
۶. تخفیف دادن
منظور از تخفیف دادن کارمزد بخشی و یا خراب کردن بازار برای رقبا نیست شما میتونید با این دیالوگ که این کارت هدیه هزینه تبلیغات نمایندگی ماست به مشتری تون تخفیف ۲۰ درصدی بدید در حالیکه اون مشتری با این تخفیف ارزش بیشتری برای شما و محصولتون قائل میشه و باعث معرفی به اعضای خانواده و دوستانش خواهد شد. ضمناً وقتی صحبت تخفیف میشه مردم ترجیح میدن همونجا تخفیف خودشون رو نقد کنن یعنی بیمه را با مبلغ بالاتری بخرم به عنوان مثال مشتری که تصمیم گرفته مثلاً ۱۲ میلیون تومن بیمه عمر تهیه کنه وقتی ما ۲۰ درصد بهش تخفیف بدیم همونجا تصمیم میگیره که همون ۲۰ درصد رو به ۱۲ میلیون حق بیمه اضافه کنه تا از خدمات بیشتری بهره مند بشه.