راهکارهای فروش بیمه در ایران قسمت سوم
تا اینجا در مقاله اول و دوم در خصوص این صحبت کردیم که احساسات مشتری را نشانه بگیریم درگیر کنیم احساسات مشتریان منفعت حاصل از خرید را به مشتری من توضیح بدیم احساس امنیت در خرید؛ یعنی اینکه بدون قبل از این فرد افراد زیادی این تصویر را گرفتند هدیهدادن یا ارزش اضافی ایجادکردن برای مشتری انرژیگرفتن از مشتریهای راضی هم صحبت کردیم و در مقاله دوم در خصوص ارسال پیامک یا ایمیل با داشتن سیارم و قوی صحبت شد استفاده از آمار معتبر و جذاب استفاده از فضای مجازی تلگرام اینستاگرام یوتیوب لینکدین و اینکه مشتریانمان رو رها نکنیم و مزایای بیمههای متفاوتی برای ایشان ایجاد کنیم از مشتری قدیمی خودمان CRM داشته باشیم تلفن تهیه کنیم دیالوگ با همدیگر صحبت کردیم که قبل از هر مذاکرهای باید دیالوگ بلند داشته باشیم.
حالا قصد داریم بریم سراغ بخش سوم این مقاله و بخش پایانی با ما همراه باشید ارادتمند شما فرهاد طاهری بخش.
از نزدیکان خود درخواست کمک کنید
به دوستان و آشنایان بگویید میخواهید شبکه مشتریان خود را گسترده کنید برای آشنایان خود هدایا و پاداش ارجاع در نظر بگیرید مشخصات مشتری بالقوه خود را به آنها بدهید و از آنها بخواهید شمارا با دوستان خود آشنا کنند یا شماره از آنها به شما بدهند مثل معرفی ارجاعی از نزدیکان خود بخواهید در اینستاگرام یا کانالهای ارتباطی با مشتریان دیگر شما را دنبال کنند و پست و استوریهای شما رو برای دیگران ارسال کند راستی در همسایگی نمایندگی بیمه شما کسبوکارهای دیگری وجود دارند پس میتوانند مبلغ شما باشند پس نزدیکان خود را فراموش نکنید.
در تیم فروش رقابت ایجاد کنید (رقابت سالم)
اغلب بر این باور هستند رقابت در شرکتهای بیمه اثر خوبی ندارد؛ اما امروز اگر میخواهید کارآفرین باشید و درآمد بیشتری کسب کنید باید بین کارمندان خودتان رقابت سالم ایجاد کنید این کار باعث ایجاد انگیزه مشرق در بین نمایندگان فروش خواهد شد هرکدام از نمایندگان علاوه بر نمایندگان دیگر باید با خودشان رقابت کنند و هر ماه نسبت به ماه گذشته هدفگذاری بهتر و بالاتری داشته باشند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند برای هرکدام از نمایندگان هدف شخصیت تعیین میکنید و یک هدف کلی برای نمایندگی این کارها باعث میشود اعضای تیم شما بخواهند هر روز بهتر کار کنند و در نتیجه شما همافزایش فروش خواهید داشت
راهاندازی یک اپلیکیشن
اگر دنبال روشهای نوین بازاریابی و افزایش فروش خدمات بیمه هستید باید از تکنولوژی بیشتر استفاده کنید وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف وجود دارند که به شما در معرفی نمایندگی و خدماتی که ارائه میدهید کمک میکنند هر مشتری در سه مرحله با شما نماینده محترم در ارتباط است قبل از فروش بعد از فروش و هنگام فروش اکثر نمایندگان در قسمت هنگام فروش هستند و بعد از فروش را فراموش خواهند کرد؛ اما داشتن یک اپلیکیشن و نصب او برای مشتریانِ باعث میشود مشتری همیشه در حال رصدکردن نماینده خود باشد و نماینده نیز امکانی را دارا خواهد بود و برای پیگیری واریز اقساط بعدی به مشکل نخواهد خورد. بهعلاوه برای راهاندازی آن اپلیکیشن از طریق ثبت مشخصات سایر اطلاعات خود در پلتفرمهایی میتوان فروشتان را افزایش داد همچنین میتوانید آدرس نمایندگی خود را در گوگلمپ ثبت کنیم مردم ترجیح میدهند از نمایندگیهای بیمه خرید کنند که به محل کار یا زندگیشان نزدیک باشد و گوگلمپ اولین راهپیداکردن این نمایندگیهاست اینگونه هرکسی با یک جستجوی ساده در گوگل میتواند با شما آشنا شده و به شما اعتماد و بیمه را مشخص شما انجام دهد
گزینههای کمتر انتخاب و نتایج بهتر
وقتی گزینههای زیادی را به مشتری بدهید مشتری سردرگم میشود همین امروز من برای خرید باتری خودرو به یک نمایندگی مراجعه کردم درحالیکه فروشنده با سرعت اطلاعات باتریهای مختلف را به من میداد و تلاش میکرد من را متوجه مزایای هرکدام از آن باتریها بکند غافل از این بود که من دیگر صحبتهای راحتی نمیشنیدم و تصمیمگیری لحظهبهلحظه برایم سختتر میشد؛ اما جایی از صحبت تونستم مکس در جملاتش ایجاد کنم و ازایشان درخواست حذف گزینه کنم؛ چون من واقعاً نمیتوانستم انتخاب کنم و این باعث میشد به دلیل کلافگی در انتخابم اشتباه کنم رضا بانی که و زمانی که تنها دو گزینه به من معرفی شد بهراحتی یکی را که فکر میکردم مناسبتر باشد انتخاب کرد در چنین حالتی به مشتری نحس را میدهید که اگر همین حالا تصمیم بگیرد ضرر میکند و چیزی را از دست میدهد پس برای افزایش فروش در بیمه به فکر ارائه خدمات بهتر در یک یا دو گزینه باشید خودتان را جای مشتری بگذارید انتخاب بین یک یا دو یا سه گزینه راحتتر است یا بین ۱۰ گزینه
نتیجهگیری
جمعبندی در این سه مقاله به معرفی راهکارهای افزایش فروش در صنعت بیمه پرداخت اگر شرکت بیمه دارید یا نمایندگی بیمه مناسبترین استراتژی را انتخاب روی پیادهسازی آن سرمایهگذاری کنیم بهعلاوه اگر تجربهای در پیادهسازی این روشها و بازده افزایش فروش آن دارید خوشحال میشوند نظرتان را خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.
مشتریان راضی و وفادار بزرگترین تبلیغکننده شما هستند آنها از طریق بازاریابی دهانبهدهان نمایندگی بیمه شما را به سایر دوستان و اطرافیان خود معرفی کرده و در نتیجه افزایش فروش برایتان به ارمغان میآورد